POSSIBLE ESTAFA O FRAU COMERCIAL A SANT ANDREU.

Tot i que  aquest blog no el vaig crear per explicar les meves vivències sinó que era per recuperar la historia del nostre poble, considero important aquest fet que pot afectar a desenes d’andreuencs.

Us poso en antecedents:

Aquest agost, anava pel carrer Gran, quan davant del Versalles em va aturar una noia molt joveneta per fer-me una enquesta. Reconec que no sóc fan de fer enquestes però la noia em va dir que no em portaria més d’un minut, eren tres preguntes sobre la qualitat de l’aigua. Per fer-li el favor i que es guanyés quatre duros vaig acceptar.

A finals de mes em va trucar l’empresa que feia les enquestes per comprovar que l’enquesta era certa i per comunicar-me que m’havia tocat un premi per participar, una bola de rentat que dura un any. Quina sort!

Però no ens enganyem, ningú regala res. Li vaig dir que si m’havien de vendre alguna cosa no m’interessava, però van insistir en que no i llavors vaig acceptar.

Com estava de vacances li vaig dir que em truquessin més endavant i dilluns passat va ser el dia.

Li vaig dir que m’ho portessin ahir a les set de la tarda que ja estaria a casa, però la cosa ja va canviar.

La noia que em va trucar em va dir que vindria un noi a fer-me una demostració de la qualitat de l’aigua. Vaig ser clar:

–          Si em voleu vendre alguna cosa o costa quelcom, no m’interessa.

–          Tot és gratuït -em va dir-

A més, així aquest noi també cobrava de l’empresa per la visita. Vaig acceptar, el país esta molt malament i tothom té dret a guanyar-se la vida.

Ahir a les set de la tarda va arribar el noi amb una maleta, es va presentar, venia de part d’una empresa de la qual malauradament no recordo el nom. Va ser l’únic moment que va dir el nom de l’empresa i després sempre es va referir a ella com “la nostra empresa” (penseu que la xerrada va durar més de dues hores i amb tanta informació sobre un tema que no domino gaire “la qualitat de l’aigua” se’m  pot oblidar un nom).

Primer ens va dir que l’aigua de la nostra aixeta era de duresa molt alta, cosa que ja sabíem perquè és l’aigua que hi ha a Barcelona. Després ens va indicar mitjançant provetes i líquids que tenien bastanta calç, cosa que també de vegades notem en beure l’aigua de l’aixeta.

–          “200 mg per litre”-ens va dir- “de cada cinc gots d’aigua que us beveu, un és de calç.

Ostres! Això ja no em va agradar, tot i que no tinc ni idea si això està bé o no.

I després va fer la prova de l’electròlisi i aquí em vaig quedar bocabadat. Al fer la prova, l’aigua es va tornar verda i van començar a surar unes coses que no sabria dir-vos que era. Va fer la mateixa prova amb aigua que havíem bullit prèviament i el resultat encara va ser pitjor. Vaig estar temptat de llençar els gots, fotien tant fàstic que no sabia si netejant-los quedarien bé. En l’aigua que ell havia purificat amb la màquina de la maleta tot eren bons resultats en tots els anàlisis, i en aquest, l’aigua no va canviar quasi de color.

Llavors li va fer un altre prova, un “aquatest”, amb això calcularia el TSD (Total de Sòlids Dissolts). Ens va dir que el rècord registrat era d’un pou perdut per les Espanyes que havia donat 995ppm (partícules per milió) i ens va dir que allò ja no es podia considerar potable. Bé, vam fer la prova a l’aigua de la nostra aixeta i… ostres! 395 ppm. Ell es va quedar sorprès, em va dir que repetís la prova i sí, la màquina no fallava. Ell amb cara de preocupat va apuntar les dades. Després vam anar a l’aigua bullida i… 895ppm!!

13_03_20_-Electrolisis-test-con-trucos-300x225

Mostra de l’electròlisis.

Mare meva! Aquella aigua estava molt malament! L’aigua quasi no era potable! La purificada només marcava 25 ppm.

Llavors ens va fer un petit qüestionari que vam signar perquè ell pogués cobrar l’entrevista mentre ens explicava que aquell tipus d’aigua incrementava el risc de càncer en un 93% i que aquella aigua es podria considerar fins i tot més sana que l’aigua embotellada que pot filtrar contaminants pels plàstic i que lògicament també era molt cancerígena.

– Vosaltres us veuríeu aquests gots verdosos?

–  No –li vaig contestar-

– Doncs t’ho estàs bevent!!

En aquell moment vaig pensar tirar-me al whisky, potser era el més sa que podria fer, però per sort no. Hi havia una solució per salvar la vida, la purificadora d’aigua.

Jo ja estava traient la bitlletera, necessitava urgentment el purificador, no podia viure sense ell!

Però alerta!, la bitlletera em va caure al terra en sentir el seu preu, 2.850 €. (Sí, no m’equivoca’t al escriure). 150 € d’entrada i rentables quotes sense interès de 100 € al mes.

Ara entenia perquè em van dir que estigués a casa amb la meva parella durant l’entrevista, havíem de prendre una decisió molt important. El noi ens va veure la cara, la compra anava malament.

Llavors la cosa va canviar bastant, per un moment vaig recordar el meu viatge a Egipte quan negociava els preus de les compres al mercat d’Assuan. Ens va fer un descompte de 500 € i a més les quotes es van flexibilitzar a 50€ mensuals. No ho teníem clar, i emulant l’ instint fenici que diuen que tenim els catalans van seguir negociant fins a unes quotes que arribaven a 10 € mensuals. Una nova hipoteca a 22 anys!

Ell estava preocupat per la nostra salut i no anava a deixar que ens quedéssim sense el purificador. Ens oferia una garantia de 50 anys ampliable per als nostres fills si algun dia nosaltres faltàvem (amb l’aigua que bevem no m’estranyaria…)

50 anys? Deu tenir materials molts moderns que mai quedaran desfasats. I a més, quina empresa pot donar aquesta garantia si ara cada dia tanquen 3 de cada 4 empreses.

–          Tenim altres empreses col·laboradores i treballem per a la Vall d’Hebron. –va dir-.

Cada cop la cosa em quadrava menys i ell insistia que mai havia vist un aigua en tan poc grau de potabilitat. Li vaig preguntar si havia fet més proves a Sant Andreu i em va dir que no. Potser estem tots els andreuencs iguals! Si la cosa és tant greu, potser l’Ajuntament hauria de comprar un purificador per tots els veïns o aviat es quedarà sense gent per a cobrar els impostos. Ell deia viure a Sant Andreu i tenia l’aparell per no morir al beure la nostra aigua.

–          Deies que no has fet proves a Sant Andreu? I a casa teva?  te l’has comprat directament?

–          Sí, ja sabia que l’aigua és dolenta.

La mosca em picava al nas i vaig decidir donar per acabada la visita. Va començar a recollir la paradeta mentre comentava encara que aquella aigua era molt dolenta. Però això encara no havia acabat.

Em va dir que per concloure la visita havia de trucar a la seva cap per passar-li les dades de l’aigua i així justificar que havia fet la visita. Però no li havia ja signat l’entrevista? En fi, el vaig deixar fer.

Va trucar, i amb cara de preocupat li anava donant les xifres a la seva cap davant meu,  mentre deia:

–          …si, no ho volen, no em dec haver explicat bé perquè amb aquestes xifres l’aigua no és potable

La noia, una bona samaritana, més preocupada per la meva salut que en vendre el producte va demanar parlar amb mi.

–          “T’estàs intoxicant per no gastar 10 €? No entenc com no vols comprar el nostre producte per 10€, és per salut.

Ja estava cansat de justificar-me, li vaig dir que no ho anava a comprar i li vaig tornar el telèfon al noi, allò feia ja mala olor.

–          És molt car -li vaig dir al noi- Quatre plàstics i dos tubs no podem costar 2.800 €!

–          Quin preu li poses a la teva salut? – em va dir- Si t’estiguessis morint i la medicació costés 50 € al mes no la compraries?

–          Si es clar –vaig dir-.

–          Doncs no entenc perquè no ho compres.

Després de tanta coacció per comprar el producte el vaig convidar a marxar.

–          Hem de sopar, són més de dos quarts de deu!

Abans de marxar encara em va preguntar si coneixia a algú que li pogués interessar, que li donés els telèfons. Vaig preferir demanar-li una targeta, no li anava a passar cap telèfon però si que volia saber més coses de la seva empresa, ho reconec, anava a xafardejar per Internet però no va poder ser. Se li havien acabat les targetes, quina mala sort! Finalment va marxar.

No sé si és una estafa o una venda agressiva d’un producte amb enganys. No dic que el purificador no filtri l’aigua però després d’investigar una mica he vist que per la meitat de la meitat del seu preu ja en pots trobar de molts tipus. Després, vaig informar-me una mica dels registres de la meva aigua i vaig veure per sorpresa meva que no està gens malament, per tant la seva publicitat era MOLT enganyosa.

L’electròlisi (mètode que consisteix en introduir un elèctrode de ferro i un d’alumini connectats a corrent elèctrica en un pot d’aigua), detecta realment la quantitat de minerals conductors dissolts a l’aigua i precisament no detecta els contaminants que pugui tenir l’aigua ja que aquests productes NO són conductors.

I amb aquesta prova ell em volia demostrar que tota aquella “brutícia” que apareixia a l’aigua era beguda per nosaltres i que eren els nostres ronyons els qui patien les conseqüències.

Per això ho escric, teniu en compte que desenes de persones van fer l’entrevista amb aquella noia que segurament no tindria ni idea de tot això.

Així que compte! Si voleu comprar una purificadora em sembla molt bé però aneu en compte amb el que us venen. Després, fent la típica consulta per Internet (per temes científics potser no és tan fiable però per fer safareig ja us dic que sí) he trobat diverses estafes sobre aquest tema arreu d’Espanya.

No sé si és una estafa o un simple engany a mala fe per vendre, per això el títol del post és “Possible estafa”, simplement dic que aneu en compte.

Això em recorda a una estafa que va passar a Sant Andreu farà uns 20 anys quan un home amb traje anava casa a casa demanant 5.000 ptes a canvi d’un carnet que feia molts descomptes (semblant al carnet jove però per adults)  i desprès de prendre-li les dades i cobrar els diners els hi deia que un  motorista els li portaria el carnet al dia següent. Sé que encara hi ha gent esperant a aquell motorista…

Anuncis
Aquesta entrada s'ha publicat en Notícies i etiquetada amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

15 respostes a POSSIBLE ESTAFA O FRAU COMERCIAL A SANT ANDREU.

  1. ernesto che ha dit:

    Yo quería constatar q mi mujer trabajo para este tipo de secta.Lo digo bien claro no creo en empresas q el q vende toca una especie de campana delante de todos y es vitoreado.Yo creo q es una estafa pero no hay ninguna entidad científica q quiera escribir sobre ello.Claro esta q mi mujer se marcho cuando la obligaron a ir a una reunión en la q se animaban y bitoreaban como si de una se ta se tratara.Y si pido regularizació a ese tipo de empresa q controlen los horarios de sus trabajadores y veremos entonces como compiten con las mismas normas q los demás q tienen tiendas y impuestos y control impuestos sobre producto vendido horarios etc…

  2. Antoni Bosch ha dit:

    Si no vaig molt errat aquesta empresa té sèu a Rubí (com no!) i rere els noms on amaga la seva enganyifa figuren Top Water, Agua Salud o Bermax que és l’empresa pròpiament dita, les atres dues són comercialitzadores.
    Pel que sé han tingut diversos problemes legals per estafa i contractació, així que pot ser que el nom varïi, però són la mateixa. Així que no t’estranyi que no vulguin donar referències sobre ells mateixos.

    En tema de contractació són tristament coneguts a la meva zona per les campanyes de contractació massiva de personal sota premisses falses i per l’explotació dels seus treballadors. Contractes mercantils semi legals, sou basat en comissions, sense seguretat social ni atur…etc

    Un altre tema són les tècniques comercials. La venda agressiva”porta freda” es basa en gestionar la por de la víctima. Et creen una “necessitat falsa” per tal que piquis l’ham. (per exemple, dir a una persona grossa que aprimar-se pot ser beneficiós per la seva salut no és el mateix que dir-li que si no fa dieta agafarà diabetis tipus 2 i morirà. La segona opció és més efectiva emocionalment.)
    A partir d’ara la pilota està al teu terrat i si no actues estaràs posant en perill la teva salut, la dels qui estimes i la teva economia es veurà molt resentida. Ha de ser ràpid, la víctima no s’ho pot pensar gaire. El comercial porta sempre el control de la situació, si caus bé, si no tu seràs el culpable de l mort lent de la teva família. A més el suport d’un element extern com és la telefonista ajuda a decantar la balança de la pressió psicològica.

    Bé, sobre aquest tema en podria fer un llibre donada l’experiència personal però no és el lloc adequat.

    En definitiva el producte és legal i comercialitzar-lo està permesa però la forma de vendre’l és fraudulenta, enganyosa i pretén manipular al possible comprador amb premisses falses.

    Sempre s’ha d’anar molt alerta amb aquests productes miraculosos que vénen de Rubí!!!

  3. anna ha dit:

    Aprofito per comentar que a nosatres ens va fer una visita semblant un home amb traje. Nomes dir.nos que la prova de l,aigua durarianunes 2 hores li vem dir que marxes que haviem de orepsrar el sopar i la banyera a les nenes. Molt sospitos….
    Jo vull pensar que l,aigua a barcelona es mes que potable…sino no creieu que el mateix ajuntament (tambe per treure,n diners) ja hauria fet comprar a tots els ciutadans la purificadora.???

    Gracies per la informacio

    Anna

  4. Núria ha dit:

    Farà un parell o tres d’anys vam viure exactament la mateixa experiència!!! En aquest cas el venedor va trucar al seu cap per informantli de que havia fet la seva feina i que no ho voliem. Doncs ens va anar rebaixant la cuota, però teniem clar que no ho voliem. Va fer unes 3 trucades al seu cap i cada cop baixava més el preu….feia un teatre!!!! i sobre al marxar ens va dir que només li faltaven pocs punts per aconseguir un viatge a Eivissa!!!!! En fi.. tot plegat olorava malament, més que l’aigua analitzada 😉

  5. Roser ha dit:

    Hola,

    A nosaltres ens van fer l'”amable” visita no sé si fa uns dos anys també. Som de Sant Andreu.
    El que expliques és exactament el que ens va passar, excepte el principi. La liturgia és la mateixa, la trucada al seu responsable de l’empresa.. igual.
    A nosaltres ens van trucar dient que estaven fent unes proves de la qualitat de l’aigua i que aquella setmana feien el nostre carrer. Que era gratuït i bla, bla, bla…
    La veritat és que va ser molt desagradable el final, perquè no hi havia manera de fer-los fora de casa, per més que els deies que no ho volies, ells insistien, fins que va venir el meu marit i finalment van marxar.

    Realment s’hauria de denunciar a aquestes empreses, perquè els treballadors pobres, fan el que es diuen.
    Jo vaig averiguar que era una empresa de Mataró, es deia Aqua.. no sé què. Ja no ho recordo.

    En definitiva, molt de compte!

    Roser

  6. No és una estafa, és un engany. És la versió 2.0 de la venda d’enciclopèdies i llibres a casa. Amb l’argument de que et regalaven no se què i que eren bons llibres et fotien 300.000 pessetes per 20 llibres i un equip de música. Dic engany perquè, al cap i a la fi, ets tu qui acceptes “l’oferta” (encara que t’ho plantegen de la manera de que si no ho compres ets burro).

    Jo visc a la Trinitat Vella i també ens van venir a visitar a casa. No recordo el nom de l’empresa. Deu ser una estratègia per que no ho recordis o ves a saber.
    Que l’aigua que estem bevent es més dolenta que la que baixa pel Besòs, que la nostra salut no té preu, que l’aigua embotellada no és molt millor, etc…

    No recordo exactament el preu però “l’oferta” era per l’estil: més de 2000€ a pagar en còmodes mensualitats. Van voler que quedés molt clar que el manteniment periòdic (canvis de filtres, que segons ells, són molt cars i exclusius) i revisions anuals estaven incloses. Reparacions no però aquests aparells “no s’espatllen mai”.

    A nosaltres ens varen aixecar 50€ en concepte de reserva ja que els meus pares van acceptar però al dia següent vam dir que no el volíem. Aquella mateixa nit jo vaig estar mirant per Internet preus d’aquestes màquines i n’hi han per 300-400€. Almenys vam perdre “només” 50€.

  7. Montserrat ha dit:

    Varen ferme una encuesta tambe del aigua, a la Maquinista,,, despres en van trucar que me habia tocat un premi,,,, quan van venir a portalmel,, venia un home amb maleta,, sense regal,,,, me habia de fer un análisis del aigua,,, Per. Suposat , no vaig deixar que entres a casa!

  8. Minerva ha dit:

    El germà de la meva parella va treballar per una empresa venent aquestes depuradores que dius, potser fins i tot eren els mateixos. Obviament ho va deixar a les poques setmanes…
    Tot es una estafa. Aquestes mateixes proves que has descrit les va haber de fer ell… Bàsicament es dediquen a falsejar tots els resultats. No et puc dir exactament com funciona, no se els detalls, encara que jo d’aquesta gent no em fiaria ni un pel 😉
    Salutacions!

  9. Carme Padreny ha dit:

    A casa farà uns 2 anys es va presentar un venedor, un tal Pere, a parlar amb la meva mare ja que feien una oferta especial per a la gent gran… l’havien engatussada pel carrer dient-li que li presentarien una crema… bé, la crema era el pretext per entrar a casa!!!
    Com que ma mare viu al pis de dalt i jo als baixos, vaig assistir a la representació de l’aigua i la depuradora: molta estona, molt de fàstic en veure els gots i les proves, i els ulls ben esbatanats…
    La història és molt similar a la que ha explicat en Jordi.
    Jo em vaig tancar en banda de seguida perquè els ‘xarlatans venedors d’enciclopèdies’ no m’interessen, però ma mare va seguir el joc, de manera que li van encolomar l’aparell, que necessita revisió anual i no està inclosa. Per cert, en el moment de venir a instal·lar l’aparell el tècnic li va fotre un envolat a ma mare (jo no hi era!) i li va vendre, a més, un aparell descalcificador…
    No us negaré que jo estic bevent d’aquesta aigua fruit de l’electròlisi, ja que bé cal amortitzar la inversió que ha fet ma mare!!! Sempre dic que pujo a buscar aigua a la font!! 😉
    I la veritat és que potser no és tan pesada i al meu organisme li fa més bé que mal…
    Però no acaba aquí la cosa…
    Aquest darrer any, un cop feta la revisió anual de l’aparell depurador, es presenta a casa el mateix venedor, el tal Pere, i va i li ven a la mare un llit articulat!!!!
    Jo vaig arribar quan ja estaven tancant el tracte i us podeu imaginar com em vaig enrabiar!!! La mare es va enfadar amb mi i tot perquè jo optava per avortar tota la compra.
    Bé… la mare té el seu llit articulat, li va molt bé per l’esquena, és cert, més tenint en compte que no s’havia canviat el matalàs des que es va casar… però quan li van venir a portar el llit la van enredar amb un aparell purificador de l’aire, 2 jocs de llençols, una funda per al matalàs, un cobrellit (era un pack sencer!)… i de regal una enciclopèdia de la salut!!!!
    En fi… la mare està contenta amb tot, però carregada de quotes!!!
    I és que sí que és veritat que, per la salut, es fa el que calgui… i si un/a opta per comprar-se un aparell d’electròlisi, un llit articulat o qualsevol altra cosa que creu que li pot donar confort, benestar i és saludable… em sembla de conya!!!
    El mal és quan les compres són fruit de les estratègies de màrqueting i manipulacions d’una colla de ‘xarlatans’ que diuen que treballen per empreses de la salut…i…pam! tots hi podem caure com a mosques, especialment la gent gran!!!
    Ara ja espero a veure què seran capaços de vendre-li a la mare l’any vinent!!!
    Tragicòmic tot plegat!!!

Deixa un comentari

